Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania apeluje do pracodawców o przyłączanie się do akcji „Dwie godziny dla rodziny” i skrócenie czasu pracy o dwie godziny w dzisiejszym Międzynarodowym Dniu Rodziny. Pracownicy i pracodawcy mają wykorzystać ten czas na rozmowy ze swoimi bliskimi. Honorowy patronat nad akcją objęła Anna Komorowska.
Akcja jest częścią obchodów Dnia Rodziny. Ma zachęcać pracowników do spędzania czasu z bliskimi oraz pogłębiania więzi międzypokoleniowych. Celem nadrzędnym przedsięwzięcia jest wspieranie budowy tożsamości młodego pokolenia i relacji rodzinnych poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę.
Udział w akcji zapowiedziało wiele szkół, instytucji społecznych i publicznych, a także m.in. Citi Handlowy, ENEL-MED, GFK Polonia, JVC, K2, Orange, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young.
– W tym roku zapraszamy do rozmów o marzeniach, zarówno tych spełnionych, jak i niespełnionych, często bardzo skrytych. Akcja ma na celu poznanie korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się bowiem poprzez bycie ze sobą – apeluje Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.
Z badań CBOS wynika, że dla Polaków rodzina od lata pozstaje najważniejszą wartością w życiu. Tak deklaruje prawie 80 proc. respondentów. Dla ok. 85 proc. posiadanie rodziny jest niezbędne do bycia szczęśliwym.
– W swojej blisko 20 – letniej pracy związkowej poznałem wiele koleżanek i kolegów związkowców, którzy robiąc rzeczy ważne, nie zauważyli, kiedy dzieci im urosły, kiedy wyleciały z gniazda. Praca absorbowała ich tak dalece, że stawała się ważniejsza od bliskich osób – komentuje Marek Lewandowski, rzecznik prasowy KK – Po to jest ten dzień. Żeby przypominać nam, jak ważna jest równowaga między życiem zawodowym i rodzinnym.
Dzień Rodziny został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 września 1993 r. w rezolucji nr 47/237. Celem obchodów jest pogłębienie świadomości społeczeństwa na temat problemów rodziny.