Zostałem zlekceważony, a urzędniczka złamała chyba wszystkie podstawowe standardy obsługi klientów ? uważa nasz Czytelnik, który wybrał się do lubelskiego oddziału ZUS, by dowiedzieć się kilku rzeczy o reformie emerytalnej
Usłyszał w ZUS: “To pan wierzy jeszcze w swoją emeryturę?”

Pan Piotr był w ZUS przy ul. Zana w Lublinie w piątek. Najbardziej interesowała go sprawa wyboru między ZUS a OFE. Chciał wiedzieć, co będzie się działo z jego składkami, gdy za jakiś czas zrezygnuje z konta w ZUS na rzecz prywatnego funduszu. ? Jakież było moje zdziwienie, gdy pani przy okienku powiedziała, że zupełnie nie wie, o jaką reformę chodzi ? pisze do nas w e-mailu pan Piotr.

Gdy powiedział, że nie rozumie jej śmiechu, bo sprawa jest dla niego ważna, miał dostać jeszcze jedną nieoczekiwaną odpowiedź. ? Zdębiałem, gdy powiedziała do mnie “to pan wierzy jeszcze w swoją emeryturę??. Rozmowa na takim poziomie kompetencji trwała jeszcze kilka minut ? opisuje nasz Czytelnik.

Zadzwoniliśmy w poniedziałek rano do Małgorzaty Korby, rzeczniczki prasowej lubelskiego oddziału ZUS. Odpowiedziała, że nie jest w stanie ustalić z “kim konkretnie anonimowy Czytelnik odbył piątkową rozmowę, a co za tym idzie ? jaki był jej przebieg?. Tłumaczyła, że pracownicy w Lublinie obsługują każdego dnia kilkuset klientów.

? Mogę natomiast powiedzieć, że opisane zachowanie jest niezgodne ze standardami obsługi klienta w ZUS, które opierają się na rzetelności, uprzejmości i profesjonalizmie. Dlatego uczulimy pracowników, by nie dochodziło do podobnych sytuacji ? zapewnia Małgorzata Korba.

? Żałuję, że Czytelnik nie zgłosił się ze swoimi uwagami do przełożonego pracownika, z którym rozmawiał. Mielibyśmy wtedy szansę na zweryfikowanie sytuacji na bieżąco ? dodaje rzeczniczka.

Po naszym telefonie szybko udało się ustalić odpowiedź na pytania pana Piotra dotyczące reformy emerytalnej. ? Zgodnie z ustawą jeśli ubezpieczony w przyszłości zmieni zdanie i uzna, że jednak chce odkładać część składki emerytalnej w OFE, to może takiej zmiany dokonać. Środki, które do tej pory odkładał na subkoncie w ZUS, pozostaną na subkoncie i będą wchodziły w skład emerytury z I filaru ? wyjaśnia Małgorzata Korba.

ZUS zaprasza naszego Czytelnika, jeśli ten chciałby jeszcze raz porozmawiać na ten temat.

ZUS opublikował niedawno raport na temat jakości, sprawności oraz efektywności pracy 43 swoich oddziałów. Ankieterzy sprawdzali m.in. poziom satysfakcji klienta i jakość pracy urzędników. Kontrolowane było m.in. to, czy pracownicy zakładu są cierpliwi, ile poświęcają czasu klientom i czy dobrze tłumaczą interesantom w czym rzecz. W trzecim kwartale 2013 roku Lublin zajmował trzecie miejsce ex aequo z Białymstokiem, Częstochową, Płockiem, Siedlcami i Zabrzem. Teoretycznie najlepiej klienci mają w Jaśle i Opolu. Wyniki za IV kwartał są opracowywane.

Źródło. dziennikwschodni.pl